~tHe PiCtUrEs oF My hEaRT~



hE's The ONE and Only EvER
MY DAD:noorshuhaimi b shamshudin



sHe's d QueeN oF mY hEaRt ever
my mom:norlela bt ali

My OnE eVer BrOthER..
my younger bro:muhammad syamil b noorshuhaimi

shE LighTS uP d daY
my youngest sis:nurul syahirah bt noorshuhaimi

iM JUsT beIng MySeLF
me MyselF:muhammad syafiq b noorshuhaimi


loVe thEm
LoVe So MuCh
I TuRn To ThEm
THey aRe ThE pIcTuRes OF mE
mY aLL




~bahagia dirimu,bahagia ku jua~

Mencari sesuatu yang kekal dalam hidup ini bukannya mudah,
apa yang diperoleh dianggap kekal,
tanpa kita sedari,yang datang hanya sejenak..
menjenguk sebentar,bertaut seketika..
apa yang kita mahukan sebenarnya,
adakah suatu senyuman dari insan yang disayangi..
ataupun kercayaan,
mahupun perpisahan,
titik mulanya semua ini menunding ke arah kita,
ada benar jua kata-kata yang merungkaikan,
dalam hidup,jangan hanya menerima..
tetapi belajar untuk memberi..
memberi dalam erti kata,
mengorbankan sedikit masa,
mengorbankan perasaan walau perit untuk ditelan..
namun,
itulah kebahagiaan..
melihat yang lain bahagia,walau derita..
tapi,berbalik pada akarnya..
tidak semua bnda kekal,
itu gunanya kesabaran..
sabar untuk meneguk sedikit kebahagiaan.
sabar untuk mecoret sedikit senyuman..
ALHAMDULILLAH,
walau sukar diterima...
kesabaran mampu terlunas,
mungkin kebahgiaan ku bukan di sini,
mungkin jua mainan iblis semata-mata,
mungkin jua ini suatu dugaan..
suatu ujian...dari yang kekal di-SANA..ALLAH TAALA.. 

~too many sick people~

erm...
aduhai..cuti nie bnyk yang tak kena...
bosan la..
itu la ini la...
membe da problem la..
duit takde la..
crush la..
mcm2 ar..
tapi..sume bnda tu,mampu diselesaikan..
namun..yang tak dapat kita lari.
adalah sebuah kesakitan..

my nenek>>>
hari ini je ak g amik tok ak...
tak sihat badan..she's 66 k..
erm..salah makan,perut tak sihat..
muntah la..demam..esok ak kena jaga...
masakkan bubur la..
erm,cian sangat...she look's weak..
i will look after her..
~tok..fiq sayang tok~

tok saudara ak plak>>>
ermn,few days ago..
hidung dy tak habis2 keluar darah,
muntah darah..
non stop..
YA ALLAH,bnyk gla...
takut pown ada...
baru raya hari tue jumpa...
tapi,tadi ak g tengok..
kurus,lemah..
tghari tadi doktor cakap,,,
esok nak pengsankan dy and check..
kalau2 da ketumbuhan atau darah beku,,,
agak mengerikan...
pe ak leh buat..
semua skrg risau and doa2 je la..
sembuhkan la tok teh ak..
amin~


~my frens~
take care,,,
yg da prob tue..
sabar k..
ak doakan korang bahagia..

~kerinduan tahap melampau~

~rindu sangat teramat rindu~

sahabat universitiku yang ku rindu
andai masa berganti dahulu
akan kuturut sama berlagu
temanku yang ku rindu
siang dan malam ku kenang selalu..
tangismu tawamu,
pengubat daku dikala pilu,
angin brtiup sejuk membeku,
rantai hidup akan bersatu,
kini dan selamanya tetap ku rindu,
sahabat tersayang kenangilah daku dalam doamu..


ikhlas dariku,
fiqi yang rindu

~09/10 tesl MELAKA~

im not opposing anyone here..
just to say it loud here that people do mistakes...
don't ever judge people so fast..
forgive and forget..

YA ALLLAH....
bukan senang nak senang...
gaduh..bertengkar..bertelagah..waima berselisihan faham nie amat meletihkan,
cuba letakkan diri kita di tempat orang lain..
carilah sesuatu yang membahagiakan diri sendiri..
tapi..dalam sesebuah komuniti...cubalah bersikap terbuka..
apa yang teman lain lakukan...bukan untuk mereka sendiri..
tapi..kalau ditimbang balik..kita duduk sama rendah,berdiri sama tinggi..
bernaung di bawah bumbung yang sama..
tak perlulah nak berkerjasama jika ada ketidakpuashatian peribadi...
kami...kita mampu fahami..
kita manusia...tahu isi hati sendiri..
kalau baik untuk komuniti...tempias kebaikan...kita juga yang terasa baiknya..
jika buruk untuk semua..rasakan bersama...
bukan nak mengkritik atau menjatuhkan..
tapi,kalau diikutkan akal dan fitrah sebagai seorang manusia..
kita mampu berfikir...
semua inginkan kesenangan..bohong kalau ada yang undang musibah..
namun,hakikat dunia takkan lari dari jasad dan roh kita..
selagi bernyawa..
bersemadilah dengan ujian yang ESA
kita diberi akal teman2ku...
kalau tak suka...tolak cara baik..insyaallah..ada hikmahnya..
jangan nak berdiri tegak mengatakan ak yang benar,kau yang salah..
sesuatu perkara berlaku bukan hanya tepukan sebelah tangan..
melainkan seseorang itu gila,mungkinkan terjadi...
selagi masa berputar mennganti waktu..
sabarlah teman2ku...berpijaklah di bumi yang nyata...
jika tidak..tidaklah jawabnya..
jika ia..iakan sajalah..
berjalan bersama,menggalas impian..
mengapa perlu dendam..
sabarlah...

darah kringat untuk semua,
mebanting tulang suatu amanah,
sayang sekali jatuh ke riba,
bangun bersuara tidakkan lemah...